Display
advertising
Met display advertising (banners of beeldadvertenties op andere websites) kunt u potentiële klanten naar uw website leiden. Advertenties in het display netwerk zijn realtime aan te passen en het verkeer en bezoekersgedrag is direct meetbaar. Hierdoor is het veel effectiever dan traditioneel adverteren. Display advertising kan worden ingezet om uw naamsbekendheid te vergroten maar ook voor leadgeneratie en verkoopstimulerende doelen. Advertenties in het display netwerk kunt u ook inzetten voor een re-targeting campagne. Re-targeting is een vorm van online adverteren die ervoor kan zorgen dat eerdere bezoekers terug worden gestimuleerd terug te keren naar uw website.
Waarom adverteren in het display netwerk?
Websites in het display netwerk bieden hun advertentieruimte aan op advertentieveilingen. De advertentieruimte wordt hier automatisch verhandeld. Op vrijwel alle websites met advertentieruimte kunnen banners worden geplaatst. Wij kunnen bekijken op welke specifieke websites je advertentie het beste kan worden getoond. Denk bijvoorbeeld aan populaire websites als telegraaf.nl, nrc.nl, nu.nl, funda.nl, zoover.nl en marktplaats.nl. Er zijn meerdere soorten targeting:
- Contextual targeting. Biedt u bijvoorbeeld reizen aan naar India? Dan kunnen we zorgen dat uw banner wordt getoond bij blogs of artikelen waarin wordt gesproken over reizen of over Amerika. De advertentie wordt zo geplaatst bij content die uw exacte doelgroep aantrekt.
- Domein targeting. Wilt u bepaalde sites bereiken? Die populaire nieuwswebsites of een website waarvan u weet dat uw doelgroep zich er bevindt? Kies dan voor domein targeting.
- Locatie targeting. Hebt u een kapsalon in Amsterdam? Dan kunnen we er voor zorgen dat de advertentie alleen wordt getoond aan bezoekers uit deze stad of regio.
Van alle bezoekers verlaat gemiddeld 98% uw website zonder de gewenste conversie! Maar er is een manier om deze bezoekers alsnog te bereiken, met re-targeting. Er zijn vaak meerdere contactmomenten nodig om een bezoeker te laten converteren. Re-targeting verleidt bezoekers terug te keren naar uw website om alsnog de conversie af te ronden.
Voorbeeld: U bent een MKB-ondernemer met een webshop waarin u meubels verkoopt. Mensen zullen op verschillende websites gaan oriënteren voordat zij daadwerkelijk tot de aankoop van een meubelstuk overgaan. Met behulp van re-targeting kunt u eerdere bezoekers herinneren aan uw merken en producten om ze zo niet kwijt te raken aan de concurrent. Ook voor business-to-business bedrijven is re-targeting een goede manier van adverteren omdat zakelijke klanten vaak niet bij het eerste bezoek tot een aankoop overgaan.